tisdag 31 januari 2012

Satsar på hälsan istället



Mitt paket ifrån Body Store. Syftet var att beställa hem ett protein utan sötningsmedel. Hollistic har ett sådant. Sötar hellre med banan, den innehåller kolhydrater. Kolhydrater behövs för att kunna tillgodogöra sig proteinet, som man behöver efter träning. Då det var fraktfritt så passade jag på. Dock var kakaon väldigt bitter. Får nog experimentera rejält för att kunna söta till den. Blir nog att inhandla agavesirap. Har dock fått det berättat för mig att den ska vara mörk, och inte ljus som den jag har :-(
Den silvriga påsen i bakgrunden är äggvitepulver. Naturlig äggvita som frystorkats. Nu kan jag testa att göra proteinmuffins utan att kasta äggulan, iaf en del, och nu söta med banan och vaniljpulver istället för socker. Får se när jag ska hinna/orka göra det :-)



Schysst mat. Kycklinggryta på kokosmjölk & grönsaker.
Och kalorierna räcker till annan mat ändå. Har fått mycket bättre koll nu med hjälp av Matdagboken. Kan äta mer än jag trott då jag tränar ganska mycket. Mat är viktigt för mig och jag tar hellre en promenad än går hungrig.

2 kommentarer:

  1. Jaaa du det blir ett antal vändor... snart dax att ta en tur i dom igen... Men jag blir en soffpotatis i kväll... Fast först rör jag till det i köket oxå... ;P

    Tack! Jag har i alla fall hittat på kartan vart det är nu... :D

    Håll för näsan med det där äggvitepulvret bara hihi... tur att det aldrig går ut i datum... Bananchipsen är starka och goda... Smörena har jag i kylskåpet kom jag på... glömmer bort dom när jag har jordnötssmör...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser fram emot bananchipsen :-)
      Äggvitepulvret lät ju mindre lockande. Har du använt det?
      Mitt jordnötssmör är slut *snyft*

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...