onsdag 25 januari 2012

Summa summarum

Topplista för dagen:

  1. Pulka-åkning med barnen. Riktigt påpälsad och frös inte. Många härliga skratt.
  2. Barnens aptit. Lagade eget mos med mycket smör och feting-mjölk, fin falukorv med hög kötthalt till det. Slurp sa det och sen en glass på det. (Jag åt svampomelett med skinka...gött men trökigt i jämförelse)
  3. Dagens träning! Body Pump. Första passet på säkert 8 månader! Yes, jag är tillbaka. Jag orkade hela vägen på hyfsade vikter. Träningen den senaste tiden börjar ge resultat. Kanske ska jag bli en trogen "pumpare" igen?
  4. Tvättmaskinen är på väg!! Jag kunde fått den redan imorgon men ett viktigt möte låg i vägen. Så nu på fredag mellan 13-16 kommer den. Förhoppningsvis innan 15 så jag kan träna pass med Syster Yster.
  5. Soffan.
  6. Kvällsfikat.
  7. Klarat 2,5 vecka på socker/sötningsmedelsdetoxen. Yeah! (känns dock som längre, tiden har runnit iväg)
Bottenlista för dagen:
  1. Tyvärr, mitt jobb. Får man skriva så? Vill ju inte peka ut någon personligen men det är väldigt mycket strul och har tappat en hel del motivation och självförtroende. Jag kommer igen men det har blivit en långdragen process. Känner mig delvis straffad pga av min sjukskrivning.
  2. Tiden det tar att pendla. Fy fabian!
  3. Att gå på diet. Trök, trök, trök. (men det börjar ge resultat iaf så det borde kanske vara med på topplistan? ;-))
Igår fyllde min kära mormor 75. Det firades med laxpudding och att titta på när alla andra åt torrrrta. Mysiga familj :-) Duktiga jag ;-)

Mormor fick en fin bukett av morbror. Så många att de
åkte ner i morfars bästa grytkastrull :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...