torsdag 5 januari 2012

Elgiganten - lurendrejare!!

Idag var jag ledig för att ta emot tvättmaskinen jag berättade tidigare om att jag beställt. Leveransen skulle ske mellan 12-17, frakten inkluderade uppbärning in i lägenheten och retur av min gamla tvättmaskin.
Jag fick ett sms i morse: "Vi kommer att leverera dina produkter som planerat torsdag 5 januari, mellan 12:00 och 17:00. Vi ringer 30 min innan leverans. Mvh Elgiganten.

Vilken jävla bullshit!!!

Åkeriet ringer mig och säger att de nu fått in tvättmaskinen och kommer leverera på måndag den 9 januari mellan 10-14 och de tar inte någon retur av vitvara!!
Wth?!?!?! Här står jag med en tvättmaskin i hallen och frånkopplad vattenslang! Vilket innebär att jag inte kan använda diskmaskinen och min gamla tvättmaskin blockerar hela min mini-hall.

Så, vad nu då? Jag ringer kundtjänst. En så oförstående och icke tillmötesgående kundservice tror jag man får leta över. Efter så mkt frustration och diverse samtal slutade det med att jag hävde köpet och fick en kompensation på 200 kr som jag minsann fick argumentera hårt för att få. Inte mycket att hänga i granen, de vinner på att man tillslut blir så utmattad att man ger upp.
Nu väntar jag på att pengarna ska komma tillbaka in på kontot så ska jag minsann köpa min maskin på tretti.se!!

Aldrig mer Elgiganten! De lurar sina kunder, tar betalt för tjänster som de inte utför och kompenserar skitdåligt rent utsagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...