söndag 25 september 2011

Zumba

Idag började morgonen med en rivstart. Försov mig en aningens men hann slänga i mig lite frukost och stack iväg med bussen ut mot Tyresö. Där väntade Ronja, jag hängde på hennes pass på Tyresö simhall (boka här), hon är instruktör för Zumba passen där.



Energiknippe som hon är, man blir glad bara av att se henne. Jag är väl inte den som har den bästa koordinationen men hon får alla att känna sig duktiga och ge sitt bästa. Efter Zumban tränade vi rygg och mage.

Har en lugn och skön söndag nu, tvättar lite (igen) och kollar på tv.

Igår ringde telefonen sen eftermiddag, den var min kära syster. Hon var ensam hemma så jag stack dit och så käkade vi middag tillsammans. Hon hade gjort det jättemysigt med tända ljus och så drack vi ett glas kallt, gott vitt vin. Mer tål jag inte nu för tiden ;-) Vi åt och kollade sedan på Morden i Midsomer. Härlig nostalgi från somrarna förr :-)
Det blev lagom för mig att rulla hemmet når Fiffi styrde kosan mot sitt jobb på Undici.

En skön helg med andra ord, med träning och mycket slappande också :-) Ikväll väntar god kyckling med grönsaker och fetaost och bulgur med soltorkade tomater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...