tisdag 18 oktober 2011

Koka soppa på en spik.

Ibland blir det inte så lyckat. Efter att ha ätit köttfärssås med fullkornspasta både till lunch och middag sen i söndags gav jag upp idag. Rensade skafferiet och hittade ett paket med lite röda linser på botten. Kokade dem med buljong och hade i lite vitlök, tärnade fetaost. Såg hyfsat ut och luktade gott. Kände mig rätt nöjd tills jag tog första tuggan...

Godare mat har jag ätit i mina dar.
Kokade ett ägg till, det är ju iaf gott!

Imorse var de inte fullt så kyligt som jag trodde. Pälsade på både barnen och mig själv :-), vilket inte var helt nödvändigt med tanke på spöregnet som öst ner hela dagen...burr!!

Trött men ändå redo för jobbet :-)

Nu tror jag att jag ska tröstäta lite kesella med kokosprotein och jordgubbar. Efter en sån intetsägande middag, för mycket hushållsarbete och när man är på lite smådåligt humör, då är man värd lite godis :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...