torsdag 6 oktober 2011

Kanel och Höst

Kanel. Jag har nog kanelens dag varje dag :-) Men i tisdags var det kanelbullensdag och den firades med en hel del kanelbullar. Dock ingen bulle från favoritstället, Lux :-( De var slut. Men en sån bara måste jag ha. Kanske på lördag då jag ska in till stan och träna, eller så låter jag bli. Det har blivit en hel del kolhydrater på sista tiden.

Kanelbullar och pucko. Myser på ett ganska blåsigt Årsta Torg.


Igår var det en ganska fin dag, återigen lite mys på torget. Barnen med varsin glass.

Barnen sysselsatte sig med att rensa torget på kastanjer :-)

Sen gick vi och handlade grillad kyckling. Bästa moster Fiffi skulle komma på besök. Moa fick en försenad födelsedagspresent, favoriten SpongeBob Squarepants. (som Moa uttalar Qeerpants, hihi)
Pennor och skrivbok, sudd och pennvässare och söta små Hellokitty figurer :-)
En HelloKitty vimpel hänger nu mera i barnens rum också :-)  Bilden är från syrrans vardagsrum.

Idag är jag hemma med en skruttig Alva. Stekhet hela natten och trött och med värk i hela kroppen, då får man stanna hemma även om hon ville till dagis.
Mormor Mary lämnade Moa till skolan, skönt att slippa dra ut Alva sjuk och eländig.


p.s idag är det min namnsdag :-) Tack alla ni som grattat ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...