tisdag 8 januari 2013

Busy busy

Tillbaka på jobbet idag. Mjukstart med några timmars jobb, men har ändå varit hemifrån i 10 timmar. Men gud så mkt jag fixat med idag!!
Tog tag i ytterligare ett samtal till F-kassan, många vet hur de strular och magontet de förorsakar. Får iaf ersättning för bruten handled, välbehövliga pengar då jag fått noll från jobbet nov-dec. Tagit tag i massa to-do grejer. Blogga. Vanliga rutiner igen med barnen och allt vad det innebär. Bussarna gick inte imorse pga av snön så det blev en promenad till förskolan istället. Sitter här med blossande kinder. Måtte jag inte bli sjuk nu bara...
Träning idag, rygg och en biceps och axel. På torsdag, då smäller det! Gipset ska väck! No more freak-show :-)

Roliga anekdoter från dagens gymbesök i Kista:

1: En kille, läs småunge, sätter sig brevid mig på en motionscykel (sitt-varianten). Han ber att få dricka ur min vattenflaska! Hallå, baciller... Hänvisar honom till kranen i lokalen men han ville inte resa sig för att han kommit in i ett bra tempo...alltså hallå??
Sen småpratar han, vilket iofs är trevligt då många är rätt osociala på gymmet. Inget fel i att vara det men trevligt med omväxling. Han frågar bla. om min ålder. Visst är det trevligt med komplimanger att jag ser yngre ut, en del verkar tom chockade...
Sen blir han sur att jag inte vill uppge min e-mail eller träffa honom "nån gång". Fick sura blickar på vägen därifrån. Idiot!! Att han dessutom såg ut som en finnig 14-åring boostade ju inte heller självförtroendet...inte heller höra att jag hade bastanta eller om han sa stadiga lår. Booo...
Jag var ju bara artig. Brukar höra att jag ser så allvarlig ut för det mesta så...

2. Ber om en plastpåse i receptionen. Fick göra det i söndags med på Södra Station. De fick leta en hel del. Verkar inte vara en vanlig fråga att kunderna behöver en plastpåse för att kunna duscha och slippa blöta ner gipset, haha :-)
Jag, minus drinken och två barn modell större. Och med
betydligt tyngre hantel. Iaf vad gäller högerhanden ;-)


5 kommentarer:

  1. Samma här för jag kan hitta mig ståendes vid köksbänken och äta. :D

    Man slutar aldrig att förvånas, det finns folk till allt. En del blir jue sura för att man inte pratar med dom medans man tränar oxå. Hålla jag orkar inte prata medans jag kör. :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så äta mer fokuserat och be folk låta en vara ifred i gymmet, kanske ett nyårslöfte?

      Radera
  2. Ja det vore toppen, vi fokuserade på maten, och dom fokuserade på sin egen träning, inte våran och våra kroppar. ;)

    SvaraRadera
  3. Haha ja ibland så får jag till det. ;)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...