onsdag 23 mars 2011

God mat eller bara mat?

När klockan är kring 17 och vi tjejer trillar innanför dörren, knackar någon försiktigt på dörren. Pixie!!! Min älskade vän! Jag hade planerat kyckling till middag och då ställer sig hon och fixar stekt kycklingfilé med rödlök och färsk broccoli och bulgur med pesto, fetaost och soltorkade tomater. Mums! Blev mat över så jag har något att äta till lunch i morgon, har inte blivit ngn vettig mat på hela veckan nu när jag är hemma och kurerar mig från förkylningen.

Inte nog med god mat utan disken försvann i ett nafs också. Hon skämmer bort mig min fina vän :)

Ronjas goda mat

Igår hade vi en kulinarisk afton - NOT! Men jag har sååå länge haft cravings efter blodpudding!! Känner mig som en gourmet kock när jag tar min fina Globalkniv och skivar upp blodpuddingen...

Min definition på att servera "lagad" mat ;)
Det var ett tag sen jag var lika hängiven vid spisen. Det blir mest keso, tonfisk, makrill, proteinpannkakor osv. Tröttnar ju i längden. Vet att jag måste balansera kosten mer men har helt tappat inspirationen och orken. Hoppas att vårsolen får fart på mig snart!
På fredag är det våffeldagen! Den måste ju bara firas, kanske redan i morgon? Om jag lyckas bjuda in mig själv på det...orka göra egna ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...