torsdag 9 februari 2012

Vad håller jag på med?

På dagarna alltså? Mest är det att beräkna och planer maten. Boka och kolla väntelistor på träningen. Jobba. Högsta prio är mys med tjejerna såklart. Vi har så mysiga kvällar tillsammans. Lagat mycket riktig mat till dem, eget potatismos, igår en lyxmiddag med färsk lax från fiskdisken. Vilken skillnad mot fryst! Det går inte att jämföra. Moa blev lyrisk, dock inte samma sensation hos Alva.
Idag blev det kokt potatis med falukorv i ugn.
 -Utsökt! utbrister Alva gång på gång.
- Men mamma? Vad betyder utsökt egentligen?

Så sött, klart de är värda en efterätt då. Kokade chokladsås, skivade bananer, rörde ihop lite vaniljpudding och slängde ner ett par mandarinklyftor och strödde kokos över. Violà! Man måste inte ha glass hemma jämt. Fantasi kommer man väldigt långt med.

Lax igår alltså. Lax till lunch och laxomelett till middag. Var är kycklingen??!! Hmm - har nog inte ätit kyckling på hela veckan. Eller?


P.S En månads detox är avklarad! Lärt mig mycket, framför allt att skippa sötningsmedel i mångt och mycket. Tyvärr klara jag inte proteinpulvret som jag köpte från Holistic. Det är ok om jag kan mixa en banan i och blanda med laktosfri/soya/rismjölk. Men det är bara på helgen om jag kan ta med den till träningen. På vardagar är det torrt pulver som gäller, för att blandas med vatten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...