måndag 20 februari 2012

I väntans tider...


När man ställt in sig på att åka hem, då vill man bara hem helt enkelt. Tåget är två timmar försenat och två byten längs rutten varav en är med buss gör att hemkomsten blir minst tre timmar senare än beräknat :-((

Turen till Åre har överlag varit bra. Jag såg verkligen fram emot att få en "getaway". Men upplevelsen av skidåkningen förtas när pjäxorna är ett rent utsagt tortyr-redskap. Mina stackars vader har många blåmärken. Smärtan gjorde att tårarna sprutade utan att gråta för den delen.Till slut bytte jag dem mot ett par andra, då gick det mycket bättre. Dock är jag en nybörjare och ska inte vara så hård mot mig
själv :-) Fick ju faktiskt beröm för att jag åker bra för att bara ha åkt två år (läs: ett fåtal gånger)
Röjt runt lite på after-Ski men sen haft sköna och lugna kvällar med tjejerna. Totalt var vi 60 stycken som åkte med jobbet.

Vädret idag var rätt läskigt faktiskt. Det blåste 22m/sek och all snöyra gjorde att vi inte såg ett dugg och höll på att blåsa bort. Men vi tog oss ner intakta, dock lite smått skärrade.
Nu längtar vi hem!

Bästa fikastället! Kastrullen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...