fredag 8 mars 2013

Botemedel

Stannade, stängde av musiken och lyssnade
till hur isen knakade.
Liljeholmen skymtar med bågarna.

Någon ser till att hålla sopkorgen rosa 365 dagar om året...
Stress och högra krav har tagit ut sin rätt. Kraftig yrsel i flera dagar som kulminerade idag. Tvingade mig ut på en promenad. Det hjälpte, jag mådde bättre av rörelsen än att sitta still. Ska vila och se om jag orkar ta mig ut igen, vädret är ju underbart och vem blir inte glad av Stockholms skönaste vik ;-)

Jag har kvävt många arga inlägg bla vad gäller träningsvärlden, facebook-missbrukare (missbrukare som i att skräpa ner min och andras feed) och påhoppen kring att vara förälder till yngre barn. Detta pga att andras åsikter upprört mig starkt. Men jag har bestämt mig för att de här personerna är inte värda min energi utan den behöver jag bättre själv. Så puss & kram på er alla skitnödiga besserwissrar! Ni kan ju börja slänga er skit i papperskorgen istället...

11 kommentarer:

  1. Ja den blev inte dum alls för att vara första försöket. Nu gäller det bara att finslipa på detaljerna innan jag släpper den som ett recept. :)

    En promenix är bra sätt att rensa hjärnan på. Och energitjuvar kan dra dit solen aldrig skiner. ;) Tänk som så att det är dom som inte mår bra. Gud jag har fullt upp med att hålla reda på mig själv jag än andra lixom. :D Tror aldrig att dom skulle våga säga det fejs to fejs, men över en dator kan man tydligen haspla ur sig vad som helst.

    Kramar i massor fina du!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Du har helt rätt, de skulle aldrig våga säga något up front. Inte värt att lägga energi på, men tycker det är tråkigt då väldigt många ser upp till de här personerna.

      Ser fram emot att receptet publiceras, choklad kan jag aldrig få nog av. Fast kokos kanske kommer på första plats ;-)

      Kram!

      Radera
  2. Jag vet jue inte vad eller vilka det handlar om. Men ser många fula fighter på fejjan. Och desto mer högre upp på piedestalen dom tror dom är desto fulare blir det tyvärr. :S

    Då gillar du nog kokosglassen som jag gjorde igår med kokoschoklad till. ;P Bild och recept finns på Instagram. :)

    Kraam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det handlar om att klanka ner på folk som gör "fel" i gymmet. Men vilka är de att döma? Folk kanske gör rehab-övningar, är skadade eller har någon muskelsjukdom? Nu ska man inte befara det värsta, men alla gymmar ju för sin egen skull. Inte för att göra "proffsen" nöjda. Men man får försöka låta det rinna av en, de som det tar energi ifrån är ju de som klanakr ner på andra. Bara att det gör såna som mig själv tex ännu mer nervös för att bli bedömd i gymmet. Trots att jag säkert inte ens behöver vara det. Det var tyvärr en person som jag sett upp till som skrev detta vilket gjorde mig ledsen. Det är inte första gången heller, många i B.A.B.Y nätverket är också lite snabba på att döma.Jag gör inte allt enligt reglerna, det som kan störa mig är folk som inte respekterar omgivningen genom att slänga med vikterna eller verkligen instruera andra med risk för skador. Men hur de utvecklas eller om de ens vill bygga muskler är ju deras sak :-)

      Jag såg glassen! Mitt kokosprotein är slut och jag har köpstopp, måste snabbt göra slut på det jag har så jag kan frossa i kokos. Köpte mörk choklad med kokosflingor i...mums!
      Kram

      Radera
  3. Ja bland kommentarerna ligger det. Fast det är jue inte med några mått utan bara vad jag blandade ihop. :) Det är nyttiga recept så det kan du säkert om du inte äter för mycket vill säga. ;)

    Inte queen då då?! :D

    SvaraRadera
  4. Tänk att det finns sådana besserwissrar. Dom vet som sagt var ingenting om den dom klankar ner på. Kan ligga mycket bakom varför man tränar både si och så. Vet själv med all min rehab och sjukdomar och steloperationer och gud vet vad. Men det har gjort mig stark, jag tar ingen skit från nån och har aldrig gjort. Många gånger önskar man att sådana människor fick råka ut för nåt själva. Då kanske dom ändrade sina referensramar lite. Empati saknar många och det handlar bara om jahg jag och åter jag. Dom mår helt enkelt inte bra med sig själva och måste ta ut det över någon annan. Tänk om dom kunde fatta att dom inte mår något bättre utav det utan bara sämre.

    Det är den chokladen som jag rev över kokosglassen. :P Kraam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du verkar vara otroligt stark. Det är livet som formar en, att ta sig igenom alla motgångar och komma ut stärkt på andra sidan. Att må bra genom att kliva på andra är inte min melodi och vill inte omge mig med sådana människor.
      Bloggar mån mår bra av och kan få en att le, där kvalar du in. Därför är du min favorit :-)

      Ska definitivt kvällsfluffa med liten riven choklad, så här på en måndag och allt :-)

      Kram!!

      Radera
  5. Haha ja i dessa hentider så kan jag väl vara king. ;) Fast nu när jag inte har klippt mig på ett bra tag ser jag nog mer ut som ett troll. :D

    Det tycker jag verkligen att du ska göra. Smakar mycket utav choklad fast att man inte tar så mycket = perfekt! :P

    Åh där fick du mig att le! Se vad några ord kan göra. Stark vet jag inte men har aldrig brytt mig om vad andra tycker och tänker när det kommer till skitsnack. Ibland kan man bli kledsen när dom hoppar på en och man får skit när man gör allt man kan och inte har gjort nåt fel. Men det är bara att släppa det lixom. Sänker mig inte till deras nivå. Och ps du är min favorit osså!! <3

    Kraam!!

    SvaraRadera
  6. Gud hur min hand stavar ser jag, får nog korra bättre haha. :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror jag ska ta efter dig och sluta bry mig så mycket.
      Idag var jag helt ensam tjej på gymmet fullt med stöniga karlar. Som tur var hade jag hunnit göra de flesta övningarna, satt 5 killar vid smithmaskinen så den blev aldrig ledig *haha*

      Nu är jag mätt och glad med chokladfluff i magen :-)
      Hoppas du har en bra kväll du med!

      Kraam!!

      Radera
  7. Ja vi är jue alla olika så det går lixom inte att bry sig om allt. Man får filtrera lite.Men jag hade nog gått fram till dom och frågat om dom var mantalsskrivna där. ;)

    Och jag börjar att bli hungrig så får nog fixa min fluff nu innan Game of thrones börjar på teven. :P Säljer biljetter så jag är fastvuxen på denna stolen snart haha.

    Ha nu en toppenkväll! Kraam!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...