torsdag 8 december 2011

Bästa muffinsen ever!!

Blev med Saffran förstås!!

Inspirerad av Susanne som bakat saffransmuffins så samlade jag mina sista krafter och ställde mig i köket. (hemma med något virustjafs som slagit sig på lungorna och bihålorna).


I de här har jag haft (på ett ungefär):
2 äggvitor
2 hela ägg
0,75 dl sukrin
drygt ett halv kuvert saffran
2 tsk bakpulver
1 dl mandelmjöl
2 skopor kokos/mandel protein
0,75 dl dinkel
2 msk fiberhusk
en skvätt laktosfri mellan mjölk
0,5 dl smält kokos fett (extra virgin)
småtranbär & russin

En liten miss kanske var att jag skulle haft saffranet i äggvispet istället för i mjölblandningen men det är ju det experiment är tillför. Att experimentera och lära sig till nästa gång :-)


När jag ändå var igång blev det de gamla hederliga
proteinbollarna

Nu har vi mumsig kvällsfika hela helgen, som väl
börjar idag eller? ;-)

Vad har jag mer gjort idag då? Jo, hemma från jobbet då jag mått dåligt i flera dagar och när febern gjorde entré var det bara att stanna hemma. Var på vårdcentralen för lite prover men de visade ingenting. De mätte syrehalten som både i vila och efter ansträgning var 98%. Blodtrycket var 115/80 vilket är en klar försämring mot förra året. Då låg jag på 110/70 - 100/60, så det märks att kondisen har kommit kraftigt på efterkälken. Men jag hoppas på att komma igen. Behöver inte bli någon utpräglad fitness-tjej men vill gärna känna mig mer nöjd över mig själv.
Dessutom missade jag ju torsdags Zumban vilket känns jättetråkigt. Ser ut som jag bara fick in ett pass den här veckan och en del promenade. Alltid något :-)

1 kommentar:

  1. Det var väldigt mycket färg på saffranen som jag hade... Den är ifrån Apoteket Hjärtat heter det väl... :) Och så passade jag jue på att fota medans solen var kvar uppe på himlen... Dessa smakar inte ägg överhuvudtaget... :P Testa med Ica för där köper jag min äggvita på dunk... Är som du att jag har svårt för att slänga mat...

    Men blodtrycket ser jue bättre ut nu för innan var det jue lite lågt... Fast dom kollar jue mest på skillnade mellan det höga och låga...

    Blir prottebomber här med utav resten utav kesellan som jag har kvar... :P

    Ha en mysig kväll du med!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...