måndag 22 oktober 2012

8 days on the pill


Så blev det en tur till doktorn igår. Undersökning tog mindre än en (1) minut sedan ett stick i fingret, bortslarvad provtagningslapp, andas in luftrörsvidgande medicin i en mask, konstaterad förkylningsastma som ska behandlas som lunginflammation fast diagnosen som ställdes blev akut bronkit. Tack och hej och fyra medikamenter i påsen med mig hem. Förtroende för läkarkåren är inte direkt jättestort och varenda besök till vårdcentralen gör mig bara ännu mer avskräckt. Så nu går jag på en penicillinkur, fast jag "egentligen" inte skulle behöva...?
Den dryga veckan som gått har varit tuff men jösses vilken uppbackning jag har fått av alla nära och kära. Tack för att ni finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...