onsdag 22 augusti 2012

En era går i graven?

Diskussion vid frukostbordet innan vi ska bege oss mot skolstarten, Moas första dag i årskurs 1.

Moa: "Alla i klassen har sett typ alla mina tröjor. förutom en."
Jag: "Vilken då Moa?"

Moa: "Min Ben10 tröja."
Jag: "Men ta på dig den då?"

Moa: "Näää, det är piiinsamt!! Det är ju en killtröja"
Jag: "Men Moa, det är det ju inte alls det. Killar kan ha Hello Kitty om de vill 
(här utbryter ett hysteriskt fnitter från damerna)
och tjejer kan ha Ben10, Spindelmannen. Star Wars, Batman eller vad de vill."

Moa: "Näää, mamma det går inte, det är pinsamt...."


Spindelmannen var rätt ok att ha fortfarande
kom vi fram till tillslut. Lite hopp finns
trots allt kvar...
Nu kanske just Ben10 inte är en superhjälte utan det är själva grejen att "grupptrycket" har fått genomslagskraft. Min Moa har alltid varit en tjej som gillat typiska killkläder. Valt kläder från pojkavdelningen i klädaffären. Trist att den här dagen skulle komma. Fast cool är hon fortfarande :-)
Kanske hon ändrar åsikt längre fram, jag hoppas verkligen det.

3 kommentarer:

  1. Och jag har en lapp med hem från optikern till dig med ett namn på: Birgitta Thurne... Jag hittade henne på Facebook så då gör nog du det oxå... Sen kan du få min titanstav i ryggen om du vill för jag har ben från höften mellan kotorna... Så har vi lika fin hållning båda två... ;)

    Jag tycker oftast att killkläderna är coolast, shoppar jue själv på den avdelningen ibland... :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toppen! Hittade henne jag med, en bild från förr men det måste ju bara vara hon :-)
      Kanske också ska steloperera mig ;-) Men går det bra att träna rygg då?
      Det borde inte finnas tjej/kill avdelningar bland barnkläderna utan uppdelat på plagg istället. Tröjor, byxor, klänningar etc.

      Radera
  2. Ja det är en bild från förr så inte så lätt att se... ;) Många som frågar mig när dom ser mig gå om jag tränar balett haha... Det går bra men får jue välja bort vissa övningar och inte lyfta för tungt... Brukar glömma bort det för jag är så fokuserad på den trasiga axeln... :)

    Håller med dig där för varför behöva göra det valet redan som liten... räcker med det som vuxen sen... inte behövas sättas i ett fack lixom...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...