lördag 15 juni 2013

Late night dinner


Bästa tiden -sommarsallad. Kan man äta för mycket halloumi? Jag tror inte det.

Igår hade jag och tjejerna städdag och rensade ut en del skräp ur klädkammarn och barnrumslådor. Vi hade en extra mysdag då förskolan var stängt och fritids hade utbildningsdag. Hade en massa ideér på saker vi kunde ha aktiverat oss med men jag ville vara nära barnen så mycket som möjligt. Idag är saknaden enormt stor. Det gör ont i hjärtat. "Vad ska du pyssla med mamma när vi är hos pappa?" Moa undrar om jag ska ta det lugnt och vila. Jag ska försöka. "Jag tränar mest gumman".

Idag tog jag dock mitt förnuft tillfånga och avstod mitt inplanerade tidiga löp-pass. Jag ska träffa syster yster för lunch och shopping på stan. Ska ta med träningskläder om vi känner för ett spontant gympass. Solen skiner och jag är osäker på mitt beslut men en mysig långfrukost med lite extra gott fick mig att tänka på barnen och att jag ska ta det lite lugnt och vila också.
Jag är fortfarande trött efter gårdagens hårda gympass med efterföljande promenad hem. Därav sen middag, tog säkert två timmar innan jag blev hungrig och då hade det ändå gått tre timmar sen jag klev ut från gymmet.
En parantes, i torsdags när jag var ute och sprang regnade det. Ordentligt, inget småduggande, och det var riktigt skönt. Det kommer fler möjligheter att komma ut. Tid är det enda jag har just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...