fredag 14 juni 2013

Full fart framåt


Nuså! Betat av mina första hela 5km. Med lite marginal tom. Fortfarande jobbigt efter 3km, står emot känslan av att vilja stanna och gå en bit. Målet är ju en mil. Det känns en bit bort men inget är ju omöjligt. Det får ta sin tid helt enkelt. Jag har inga planer på att springa några lopp och känner därmed ingen stress alls. Andra delmålet är nu att springa halvmilen under 30 min. Inget är omöjligt som sagt. Ännu ett kvitto, idag har jag träningsvärk i låren så visst har jag gjort något rätt som kutat i uppförsbackarna ;-) - att gå emot känslan. Ännu ett mål är att få tillbaka glädjen för löpningen...

4 kommentarer:

  1. I'm impressed!
    Du håller riktigt, riktigt bra tempo. Och över halvmilen på dryga två kvart! Ditt nästa delmål innebär ju faktiskt bara en ökning på cirka en halv minut per km.
    Och det är som du säger: definitivt möjligt!
    Och det är som du skriver: vad bra du är!

    Kram J
    Http://verumomento.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack så jättemycket! Du har rätt, mer tid än så är det ju faktiskt inte. Ordentligt med sömn och mental förberedelse så kan det gå :-D

      Kram!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...