måndag 31 december 2012

Fint ska det va'


Hemma-spa. Pilgrimsmusslor, hummer, sparris m.m till middag
& den ädla drycken - riktig champagne!
Alltså vilken bra sista dag på året!
Jag hoppar på bussen i riktning mot Söder för att gymma, på evigheter. Passar på att smita in på bolaget vid Gullmarsplan. Där ekade det tomt. Knappt en kotte. Kostade på mig fin skumpa och dessutom fick jag visa leg! "Åhhh, vad du är snäääll!" Behöver jag säga att jag egentligen tycker en sån kommentar är rätt löjlig men jag blev faktiskt väldigt smickrad och sa precis så. 

Gick bra att träna med en skadad handled. Körde benmaskiner men även benböj i smithmaskin funkade rätt bra, fast det var lite krångligt att slänga upp vikterna på stången. Att be om hjälp föll mig inte in...dumt. Avslutade med lite sitt-cykel. Mycket nöjd!

På vägen från gymmet passerar jag Götgatan på väg mot Ringen där jag har några ärenden att uträtta. Där utanför Systembolaget ringlar sig världens kö. Stackarna. Ändå lite sådär svenskt känner jag mig rätt nöjd som var ute i god tid och på rätt ställe uppenbarligen. Sträckte på ryggen och gick förbi allihopa med min skumpa i träningsryggsäcken :-)

Så nu kan nyårsaftonen börja, med ett härligt bad, god mat och dryck och bara en massa soffmys med tända ljus i hela vardagsrummet.
Gott slut och ett riktigt Gott nytt år alla mina älskade vänner, familj och trogna läsare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...