torsdag 1 november 2012

Blir det min tur nu?

Det går. Det bara måste.
Det sliter på mig. Tredje veckan hemma. Ingen träning, inga promenader, ingen ork att laga vettig mat. Ingen dator att fördriva tiden med då kontakten i laddaren är glapp i (funkar att ladda ibland, sen lägger den bara av i ett par dagar) och jag kan inte ta mig ner på stan för att köpa en ny :-(
Nu har jag tagit semester två dagar för att slippa känna stress över att vara sjukskriven en tredje vecka.

Lill-Strumpan är inne i en tillväxtfas. Middagen räcker inte till och det blir ofta kvällsfika för att skrutten ska orka med. Igår hittade hon grädde i kylen. Vi gjorde fruktsallad till den. Idag har jag lovat att "laga" hennes favoriträtt, grädde. Steker väl några pannkakor till så storasyster får något i sig och lillen har något att lägga grädden på. Söta barn,
Igår fick jag höra små söta ord. "Mamma, du luktar som en blomma. En rosa blomma, med lite rött i..."
Av stora syster får jag en klapp på kinden, rätt ofta faktiskt. "Du är så söt mamma".

Idag fick jag styrkepepp av en mycket nära vän. Tack fina du! Det var verkligen vad jag behövde. Idag blir en bra dag, visst blir den?

4 kommentarer:

  1. Jag hade en rabattkupong som jag hade fått sen innan. Dom ser även sköna ut tycker jag så blir perfekt att promma i till vintern. :P

    Men blir du inte utav med denna envetna bacill/virus. :( Synd att jag inte bor nära för då kunde du få äta upp alla mina experiment. För snart så behöver jag inte vinterskor utan jag kan rulla fram istället haha. ;)

    Kraam och krya på dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, lät som en superbra stövel iaf. Halkar på isen ett par gånger per säsong :-P

      Det är verkligen synd, du är ju helt grym på mat och bak. Sen tror jag iofs att du hinner bränna allt i både köket, på dina promenader och i gymmet. Sitter du någonsin still? ;-)

      Tack och Kram tillbaka!

      Radera
  2. Ja, jag vet inte hur många gånger som jag har stukat mina fötter när det är halt ute. Domär lite dåliga på att sanda ibland tyvärr. :P

    På barnavdelninge på Zalando. :D Men tror att dom även finns i vuxenstorlek.

    Haha ja i soffan när jag kikar på alla mina serier. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns som jag växt fast i min soffa...

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...