torsdag 22 mars 2012

Some people

Ibland stör jag mig på vissa människor. Eller jag stör mig nog rätt ofta på andra.
Ett exempel, igår på gymmet körde jag ett pass bodypump. En man i övre medelåldern började plocka fram sina vikter. Han slängde dem i golvet, precis som så många andra. Tredje omgången han gjorde det brast det. Jag stegade fram och försökte så trevligt som möjligt be honom sluta att slänga ner vikterna. Att det är mycket trevligare för oss andra att slippa höra det. Saken hör till den att det är jäkligt stressande. Klart det låter i en sal med en massa människor som alla ska plocka fram vikter till sin stång. Klart var det många fler efter honom som slängde ner sina vikter men jag var bara tvungen att börja någonstans. Saken är den att många vill visa att de minsann lyfter tungt, att "shit vad jobbigt det ska bli att träna när jag ska ha såååå här många kilon på stången". Töntar! Träna för din egen skull!
Efteråt gick jag fram till instruktören och bad henne att till nästa gång be folket att undvika att slänga ner sina vikter. Även att folk kan hålla sig lite på sidan av alla vikter så de ska trä på och av vikterna direkt på stången. De bildas världens kö. Tycker det är rätt ego att blocka alla andra från att hänga tillbaka sina grejer.Hon höll med fullständigt. Faktum är att det kändes rätt skönt att säga ifrån. Frustrationen och den inombords kvävda ilskan och irritationen släppde. Jag skiter i om jag betraktas som en gnäll-Fia. Ska det vara så svårt att visa lite hänsyn?

Ett annat exempel är svettlukten. Ofta män, som redan innan passet börjat luktar gammal svett. De sprider en motbjudande doft av ammoniak omkring sig. Saken är den att det dröjer ett tag innan svett luktar illa. Hur kan man inte tvätta sina träningskläder mellan passen? Har de stackarna ingen omkring sig som kan säga att de stinker? Jag får kväljningar och nästan kräks av lukten. Börja tvätta!! Köp flera träningskläder så ni har ombyten. Wth...

Sen har vi fullsmockade pendeltåg, tunnelbanor och bussar. Men det inlägget tar vi en annan gång ;-)

1 kommentar:

  1. Jag kunde inte med att gå in i det fina vädret utan var ute istället... Klockan 16 skulle man vara där för och se om man fick plats klockan 16,30... ingen förbokning med andra ord...

    Jag gav onda ögat till en snubbe som höll på och släppte vikterna i golvet igår... men inget slår den bruden som kastade iväg dom för ett tag sedan... vattenflaskor och gud vet vad flög... att jag kunde vara tyst begriper jag inte haha... men onda ögat fick hon så hon pep iväg... ;)

    Hoppas att även du har haft en toppendag i det fina vädret!! :)

    Kraam!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...