torsdag 8 mars 2012

Än finns det hopp

Tänk att den gamla klyschan verkligen stämmer ibland, att efter en dusch kan man verkligen få ny energi.
Så nu är vi inne på vabb-dag nummer 4:a. Alva fick än värre hosta framåt kvällen och feber inatt. Nu ligger hon utslagen framför tv:n. Orkar ingenting stackarn. Som vanligt har jag inte tillräckligt med Alvedon hemma :-(
Storasyster, som tack och lov mår mycket bättre,  får hålla henne sällskap så får mamma springa ut snabbt som attan och köpa mer. Inga extra svängar här inte när Lille skrutt är så dålig.

Jag kan lätt säga att jag börjar få lappsjukan här hemma. Nu har det gått en hel vecka sen jag tränade sist. Några promenader har jag lyckats få till men långt ifrån vad jag behöver för att inte klättra på väggarna. Promenader och träning rensar hjärnan så otroligt bra, blir så skönt trött efteråt men ändå uppåt på alla endorfiner som utsöndras.
Ändå känner jag mig som en superkvinna, hålla ruljansen igång här hemma utan att gå under. På fredag får jag tillfredställa mina behov och kommer träna som en tok. Fast jag lär väl inte orka på samma sätt, man tappar fort det tempot man jobbat upp. Motivationen falnar en smula också. Men nu är tjejerna viktigast och att de får mycket vila och omsorg.

Idag är det ju Internationella Kvinnodagen, tänker på hur bra vi har det i Sverige. Det är inte alla förunnat. Går inte ens att föreställa sig alla hemskheter många kvinnor utsätts för. Skänker många tankar till mina medsystrar där ute och kan inte hoppas på annat än att en dag kommer situationen för alla kvinnor se annorlunda ut.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...