söndag 15 maj 2011

Soft söndag

Idag softade vi, jag och mina tjejer. För att jag skulle bli av med min värsta rastlöshet tog vi en liten promenad runt Årstafältet. Perfekt att fortfarande ha kvar dubbelvagnen för att sätta tjejerna i så man kan knata på lite. Lär inte fungera många gånger till ;-)

Idag försökte jag experimentera lite. Läst mycket om att man kan göra proteinfluff. Jag borde nog fortsättningsvis avhålla mig från att modifiera recept.

Men kanske går det att lösa med lite äggvitor...
Fick jag det att fungera? Icke!! 

Så fluffigt blev det inte trots tålmodigt vispande, fick tillslut ihop nånting som jag skickade in i frysen. Meningen var att jag skulle äta detta som ett alternativ till glass med jordgubbar.


P.S Kan tala om att dagen avslutades inte så soft som den började, en hel del hantverkande blev det med god hjälp av Johan. Tack för att vi slapp översvämning pga av min envishet och otålighet ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...